Målgruppeanalyse er noget du skal bruge i en hver virksomhed

segmentere målgruppen

Spread the love

Det er sådan, hvilken målgruppeanalyse der er drevet af kunstig intelligens. Det giver dig det mest tænkelige detaljerede billede af dine forbrugere. Uden traditionel demografi ser du dine kundeemner på måder, der kan forandre din virksomhed: hvad de bryder sig om, hvordan de træffer beslutninger og så meget mere

En marketingkampagne er en samtale. Og jo mere du ved om den person, du taler med, desto bedre. Målgruppeanalyse hjælper dig med at bruge data til at forstå din forbruger på et helt nyt niveau. Det er en utrolig kraftfuld måde at forbedre dine meddelelser på, segmentere målgruppen og skabe engagerende brand-interaktioner.

Alle sammen. Når du opretter et brand eller starter en kampagne, skal du vide, hvem du snakker med. Hvis påvirker alt. Sproget du bruger. Tonen. Emballagen. Din distributionsstrategi. Alt er baseret på din viden om forbrugeradfærd. Og du flyver ikke blind her. Dine planer vil typisk blive informeret af tidligere salgsoplysninger, undersøgelser, interviews med indkøbscenter, fokusgrupper og mere. Problemet er, at disse teknikker er i den væsentlige envejs samtale. Du spørger de smarteste spørgsmål, du kan tænke på, og du vil få udskrifter og videoer til at gennemgå. Men hvad nu hvis du stiller de forkerte spørgsmål?

Målgruppeanalyse er noget som er godt

LÆS MERE OM FORSTÅELSE AF AI-POWERED CONSUMER INSIGHTS:

Hvad vil forbrugere virkelig ønske?

 AI-Powered Campaign Analysis

 AI-Powered Trend Analysis

 Hvad er kunstig intelligens (AI)?

Der er meget præcedens i denne form for forskning. Nogle gange anvendes undersøgelsesskabeloner. Forudsætninger er lavet. Og uanset hvor meget de forsøger at undgå det, vil et marketingteam have visse intuitive meninger, der vil påvirke, hvordan publikum i sidste ende er defineret. Bottom line, nuværende forskning er i høj grad processen med at bekræfte eller fordrive din ide om, hvem dit publikum er. Oddsene er, det er ikke hele historien. Din prøvegruppe kan have stærke meninger, lide og ikke lide, at din forskning ikke adresserer. Emner, som du måske ikke overvejer at tænke over, kunne godt være vigtige motivationer til dit publikum.

Folk har meget at sige, og de siger det på Facebook, Instagram, Twitter, Tumblr og meget mere. Det giver op til trillioner af meddelelser. Hvad der virkelig er bemærkelsesværdigt med denne information er, at det hele har været frivilligt. Det er uopfordret. Spontan. Ikke engang fjernt påvirket af eventuelle forud indstillinger, du måtte have. Det er denne gigantiske samtale, som på overfladen virker uhåndterlig. Men med det rigtige værktøj kan du opdage fantastiske tråde af viden, der gør billedet af dit publikum klarere end nogensinde. Det rigtige værktøj er kunstig intelligens. Det bliver det, der ligner en kaotisk dialog i indsigter, der kan transformere din virksomhed.

Hvad tænker din målgruppe, find ud af det via en analyse

Her er nogle venlige analogier, der illustrerer forskellen mellem traditionelle forskningsmetoder vs social målgruppeanalyse:

Du får ideen. At kende dine forbrugere, hvor de bor, er ikke et punkt A til punkt B-situationen. Med målgruppeanalyse kommer informationer i lag. Uforudsigelige forbindelser er lavet. Ligesom en skakspiller skal kunne se mange træk ind i fremtiden, skal du slå konkurrencen til den næste trend. I en blueprint kan du sikkert se hvor soveværelset er, men med et 3D-gennemgang kan du opdage, at du kan gøre plads til en pejs. Det er en særlig form for intelligens. Der kan typisk være dramatiske forbedringer i:

Positive brand awareness

Del af stemme

Nye produkt ideer

Kategori indsigt

Problemer med produktledninger

Evnen til at spotte nye markedsmuligheder

Beskeder, der “stikker”

Og mere.

Disse og mange flere forretningsmæssige fordele er kun mulige gennem intelligent minedrift af sociale medier. Det er, hvad målgruppeanalyse er for, og det er kraftigt.