Søgemaskineoptimering – linkbuilding

Spread the love

Søgemaskineoptimering også kaldet seo er et værktøj, som man kan benytte til at fremme et websites placering på søgemaskinerne, således at der bliver trykket ind på websitet flere gange end tidligere. Søgemaskineoptimering består af mange faktorer, som du hvis du forstår dem ned i detaljer, kan hjælpe dig med at fremme dit websites placering voldsomt. En af de faktorer som du kan udnytte til søgemaskineoptimering, er linkbuilding. Linkbuilding er lidt kringlet, at forstå men det betyder næsten at når et website linker til et andet, afgives der en stemme til dette website og de websites, som får flest stemmer har bedre chancer for at have en høj placering på søgemaskinerne. Stemmer vægter dog ikke ens, ligesom vi kender det fra det virkelige liv – hvis du får en stemme fra et stort og betydningsfuldt website vægter denne mere end fra et småt website.

 Men links til dit website er utroligt vigtigt, hvis du ønsker at komme fremad på søgemaskinerne og når det kommer til linkbuilding, er der flere forskellige metoder at få links på. Derfor skal dermtages der højde for tekniske udfordringer som google kommer med – det kan være udfordringer som on page, mobilvenlighed, døde links og Dublicate content fejl som kan drille, men hvis du får faglærte søgemaskinevirksomheder til at stå for din linkbuilding, bliver der taget højde for disse udfordringer.

Søgemaskineoptimering

 Linkbuilding – processen

 Når du kontakter og får søgemaskinevirksomheden, eller hvis du selv kan stå for det og ønsker, at lave linkbuilding er der en helt klar proces, som du skal igennem. Det starter med at der skal laves en analyse. En SEO-analyse som udarbejdes i forhold til google, hvor der tages højde for de førnævnte udfordringer, som de kan komme med som: on page, mobilvenlighed, døde links og Dublicate content. Derudover bliver der lavet en vurdering af potentialet, og hvilke søgeord der skal benyttes, samt den nuværende placering på søgemaskinerne. Analysen skal være medvirkende til at give et overblik over hvad der skal ændres på websitet, får at fremme søgemaskineoptimeringen, og så skal der laves målsætninger.

 Det næste skridt i processen hedder stats – her bruger søgemaskinevirksomhederne forskellige hjemmesider til at tjekke hvor god din linkbuilding kampagne er, og hvor stærke de enkelte links er for at danne et bedre overblik. Så kommer rapporteringen – den modtager du gerne fra virksomheden efter en 7 dages tid hvor du kan se udviklingen i søgemaskinerne.

Links forskellige styrker

 Når du ønsker at lave din linkbuilding, så er det vigtigt at forstå at den linkbuilding kampagne, som du laver eller får lavet skal være at stor kvalitet. Det skyldes, at de links som du laver og som linker til din website, kommer til at betyde mere og hjælpe mere, desto flere besøgere der kommer på dette link. Det vil altså sige desto flere som besøger de links, som du laver og linker til dit website, desto bedre bliver din søgemaskineoptimering. Så hvis du laver noget bras, som ingen gider at klikke ind på – så kan det næsten være lige meget.